- Ronse

Cultuur in Ronse

- Kunst in Ronse

Kapel Lorette.

Allen van harte welkom !!

We geven je graag een kort overzicht aangaande vieringen en gebedsmomenten in onze kapel.

GEBEDSUUR IN KAPEL LORETTE

Het volgende maandelijks gebedsuur heeft plaats op zondag 22 juni om 15 uur in de Kapel van Lorette!

In juli is er geen gebedsuur maar zondag 17 augustus zijn we er weer eveneens om 15 uur.

Met Maria willen we tot de Heer bidden, bij haar tot bezinning komen in ons jachtig leven. Wij willen er ons over bezinnen hoe wij haar voorbeeld kunnen navolgen en aan haar voorleggen wat ons op het hart ligt. Je bent er steeds: Van harte welkom!

De Lorettenoveen !

We willen er met z'n allen vieren, bidden en danken. We doen dat samen met en op voorspraak van Maria. Naar haar voorbeeld willen we tijd vrijmaken om tot de Heer te bidden, om Hem Zijn zegen te vragen, om Hem te loven en steun en moed te vragen voor ons leven van elke dag, voor de gemeenschap, waarbinnen we leven en voor alle mensen, wereldwijd. Dat er vrede en vreugde mag komen, dat er een warm hart mag kloppen in onze, soms zo koude en harde wereld.
Die traditie, die in Ronse echt leeft om deel te nemen aan de noveen te Lorette, zetten we verder en daarom nodigen we u allen uit om samen met ons te komen mee bidden.

Onze Lorette Kapel. E.H. Tjoen, deken

Foto's bedevaart Luchtmacht van Gavere!

image 1997

De geschiedenis van de kapel van lorette!

Wie was Maria? Wie was de moeder van de Heer?

Onze Lieve Vrouw van Lorette.

Gebed tot Maria

Laatste wijzigingen: 09/06/08 @ 09:00 CET | 4.5 msec