Sinterklaascomité.

ZWARTE PIET ZOEKT EEN HOBBY!

Opgewekte Piet
Het is eens iets anders. Zwarte Piet is niet in paniek, alles verloopt volgens plan. het zoeken naar het juiste cadeau voor de kinderen, het inpakken, bezorgen, plannen. Niets lijkt het Sinterklaasfeest te kunnen verstoren. Terwijl Zwarte Piet nog snel wat opruimt vertelt hij toch dat wanneer het Sinterklaasfeest voorbij is en hij terug naar Spanje trekt met Sinterklaas, de verveling al eens toeslaat. En wat moet hij dan doen: iedere dag koffieklets houden of kaarten met de Sint, of languit niksen. Zwarte Piet weet best dat de Sint al wat ouder wordt en de rust wel kan gebruiken, maar zelf heeft hij nog veel energie. Misschien weten de kinderen wel een leuke hobby.

Tips in overvloed
Het ene optreden volgde het andere op en telkens werd een ander hobby voorgesteld. Een typecursus, zodat Zwarte Piet kan helpen bij het beantwoorden van de brieven / mails die de Sint krijgt. Of kookles met SOS Piet: chocomousse, speculaas en pannenkoeken. Mmm, maar wat vindt Conchita daarvan? Een cursus fotografie is nog een ander voorstel; zo kan Piet vanop de daken prachtige foto’s maken van landschappen, de sterrenhemel of de daken. Nogal stressvol en de hoofdpijn die hij van die flitsen krijgt. Misschien iets dat wat meer ontspant. Yogales is zo modern en vast de perfecte cursus voor Zwarte Piet. Of is dit iets te rustig? Zwarte Piet is zowaar in slaap gevallen. Het mag blijkbaar best iets actiever: boksen klinkt er opeens. "Je traint je spieren, je wordt er sterk van en je wordt de perfecte bodyguard van de Sint." Toch vindt zwarte Piet dat best gevaarlijk en misschien enkel voor in de boksring. Aangezien Zwarte Piet zo een levensgevaarlijk beroep heeft, is een cursus EHBO ideaal voor hem. Maar hoe stoer Piet wel is, hij kan niet tegen al dat bloed en het ergste vindt hij nog de mond-op-mond beademing! Misschien is het laatste voorstel nog het beste voor hem. Hij kent al Nederlands en Spaans. Zou een cursus Frans dan niks voor hem zijn? Wat het wordt dat horen we vast later nog wel, want hoog tijd ondertussen om de Sint te gaan halen, dat hebben ze hier wel dik verdient opnieuw.

Toen kwam de Sint binnen…
De kinderen en de juffen van de St.-Pietersschool hadden Piet meer dan voldoende geholpen om Sinterklaas binnen te halen en het jeugdig publiek met lekkers en speelgoed te laten verwennen. De sfeer loog er niet om. Iedereen was gelukkig: de meer dan honderd kinderen van onze parochie, hun ouders, de St.-Pietersschool, die een prachtspektakel op poten had gezet, het Sinterklaascomité, en niet het minst vooral Sinterklaas en Zwarte Piet. We houden hen aan hun belofte: VOLGEND JAAR KOMEN ZE GRAAG NOG EENS TERUG!

Laatste wijzigingen: 04/12/17 @ 22:06 CET | 13 msec